|   |   | 

Ali Ağaoğlu'nun evi 'Dünyanın en iyilerinden' oldu

Ali Ağaoğlu'nun yaz başında dekorasyonu tamamlanan 51. kattaki dubleks penthouse dairesi uluslararası akademik çevreler tarafından 'Luxury high-rise residence' kategorisinde dünyanın en iyilerinden olarak kabul görüyor.

Ali Ağaoğlu'nun evi 'Dünyanın en iyilerinden' oldu

İstanbul'un en yüksek binalarından olan Andromeda Gold'un zirvesinde yer alan dubleks konutun tasarımı ve uygulaması Assalam İç mimarlık'ın kurucusu Sezen Ulubay tarafından gerçekleştirilmiştir.  Sezen Ulubay, yaptığı çalışmalarda klasik ve neo-klasik akımları karmaşıklığa ve yoruculuğa yer vermeden, tekrara düşmeden, sakin renklerle kullanmasıyla ve yalnızca kendi tasarımlarını  hayata geçirmesiyle bilinen bir dekoratör. Bu tavır tasarımcıya dünyanın özellikle de Arap dünyasının  en zengin ve itibarlı aileleri ile çalışma fırsatı sunmuş.  

Yaklaşık 9 aylık yoğun bir çalışma ve eşsiz bir birikim ile ortaya çıkarılmış olan mekan , konut dekorasyonu  anlamında kategori üstü bir nitelik taşımaktadır.  Penthouse dairenin rafine dekorasyonu ''timeless'' olarak nitelendirilebilecek kadar zamandan, moda ve trendlerden bağımsız bir zevk ve birikimin eseri olduğunu eve  ilk adım atıldığı andan itibaren konuklarına  kibarca fısıldıyor.  51. katta yer alması,konutun  tarihi yarımadadan, Prens Adaları'na , Yalova sahillerine  kadar İstanbul'un ve Marmara'nın tüm büyüleyici güzelliğinden cömertçe nasiplendiriyor. 

Evde ağırlanan dünyanın önde gelen yatırımcılar, Ortadoğu'nun seçkin aileler de konuttan övgüyle bahsettiklerinden, dekorasyon aşamasında sadece tavanlara uygulanan tezyinatı görmeye gelen Suudi aileler olmuş. 
Mekanı sizin için dekorasyon anlamında inceledik; 

İç mekana yönelik her türlü çözümü Sezen Ulubay tarafından gerçekleştirilen Ali Ağaoğlu Evi, tasarımcının gözde eserlerinden. Eser tabirinin rahatlıkla kullanılabilmesindeki en büyük dayanak, mobilya ve sabit donatıların her birinin söz konusu mekan için ayrı ayrı tasarlanmış ve uygulanmış olması. Oturma elemanlarından aydınlatmalara, duvar uygulamalarından zemin kaplamalarına her eleman, ince, rafine bir zevk ve özenli çalışmalar sonucunda ortaya çıkarılmış. 

Genel anlamda Neo-klasik tarzda oluşturulan mekanda yer yer Neo-klasik öncesi dönemler olan XIV.Louis ve XV.Louis; bir başka ifadeyle Barok ve rafine edilmiş Rokoko izlerine de rastlanmakta. Düşey yüzeylerde yer alan uygulamalar Neo-klasik üslubun tipik özelliklerine sadık kalınarak gerçekleştirilmiş. Bu üsluba ilişkin motiflere halı seçimlerinde dahi sadık kalınmış. 

Özellikle 18. YY Fransa’sında egemen olmuş bu üslubun esasını Antik Yunan ve Antik Roma dönemlerinin yeniden canlandırılması teşkil ederken; bu yönelim, mekanda da şömine önünde yer alan takımda kullanılan Klismos türevi sandalyeler başta olmak üzere, sütunlar ve sütun ayaklar gibi kimi elemanlarda kendini göstermekte. 

Yalın ve zarif aynaların önleri yine aynı üslubun tipik özelliklerini taşıyan yarı daire tablalı, sütun ayaklı konsollarla tamamlanmış. Benzer şekilde, mekanın çeşitli referans noktalarında dor tipi sütun uygulamaları yer alırken, sütunlar yapısal elemanlarla bütünlük oluşturacak şekilde konumlandırılmış ve komşu elemanlarla aynı renkte kullanılmış. 

Barok ve Rokoko üsluplarına yapılan göndermeler ise ilk bakışta, ana yemek takımında yer alan sandalyelerde, mekanın çeşitli yerlerinde kullanılmış olan kabriyal ayaklı oturma elemanlarında, varaklarda ve çeşitli tavan süslemelerinde karşımıza çıkmakta.   

Bir bütün olarak değerlendirildiğinde, gerek referans verdiği dönemlerde hakim olan üslupların çizgilerini başarılı ve tutarlı bir şekilde yansıtması; gerekse malzeme, renk ve doku olarak aynı tutarlılık ve bütünlük içinde tasarlanmış olması ile, bu mekan, üslup çelişkilerinin fazlaca yer aldığı günümüz mekanları arasından haklı olarak sıyrılmakta.

Yoğun emek, gayret ve birikim ile ortaya çıkarılmış olan mekan, tüm bu sebeplerle konut iç mekanı anlamında kategori üstü bir nitelik taşımaktadır. (hurriyetemlak.com)

 

Güncel Emlak Haberleri

Güncel Emlak Kategorisindeki diğer haberler

  • Evinizi taşırken strese yenilmeyin!
    Evinizi taşırken strese yenilmeyin!

    Ev taşımak insanın yaşam boyu tecrübe edeceği yorucu ve oldukça stresli deneyimlerin başında gelir. Alıştığınız yaşam alanınızı değiştirmenin dışında, aynı anda onlarca ayrıntıyı da düşünmek zorunda kaldığınız taşınma sürecinde stresle nasıl baş deceksiniz?

  • Organize sanayi bölgelerinin yer seçimi nasıl yapılır?
    Organize sanayi bölgelerinin yer seçimi nasıl yapılır?

    OSB, sanayinin uygun görülen alanlarda yapılanmasını sağlamak, çarpık sanayileşme ve çevre sorunlarını önlemek, kentleşmeyi yönlendirmek, kaynakları rasyonel kullanmak amacıyla işletilen mal ve hizmet üretim bölgeleridir.

  • Kordon İstanbul Projesi Satışa Çıktı
    Kordon İstanbul Projesi Satışa Çıktı

    Bulunduğu bölgeye değer katan ödüllü projelerin markası Ege Yapı, Maslak ve Kâğıthane’nin buluşma noktasında, yeniden canlanan Sadabad Deresi’nin kıyısında 820 milyon TL yatırımla inşasına başladığı Kordon İstanbul Projesi’ni satışa çıkardı.

  • Kanal İstanbul Projesinde Finans Modeli Çalışılıyor
    Kanal İstanbul Projesinde Finans Modeli Çalışılıyor

    Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Arslan, "Yakın gelecekte ülkemizin en büyük projelerinden olacak Kanal İstanbul Projesinde de finans modelini çalışıyoruz. Taraflarla, kamu adına bu işin paydaşları olanlarla çalışıyoruz." dedi.

  • Geleceğin Konut Tasarımı Mercek Altına Alındı
    Geleceğin Konut Tasarımı Mercek Altına Alındı

    McGill Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Avi Friedman, Özyeğin Üniversitesi Mimarlık ve Tasarım Fakültesi ile Manyezit Yapı Paneli üreticisi Modelpan’ın düzenlediği konferans için İstanbul’a geldi.

  • Dekon Suadiye Ametist'te Son Daireler
    Dekon Suadiye Ametist'te Son Daireler

    Dekon İnşaat tarafından inşa edilen, Bağdat Caddesi’nin nadir site konseptli projelerinden olan Dekon Suadiye Ametist’te tamamı deniz manzaralı son 15 daire yeni sahiplerini bekliyor.

© Copyright 2016 | 3DKonut.com inşaat, konut projeleri ve emlak haberleri platformu. | Her Hakkı Saklıdır.